Skip to content Skip to footer

Dag 1

Scottish er ikke for børn og b-kørere!

En ny start sektion tog pusten fra de fleste. For mit vedkommende alt for meget luft i bagdækket og helt ude af kontrol. Skøjtede afsted og slæbte cyklen til tops. Frygtelig start på dagen  – hvordan ville resten blive?!

Sektionerne var alt lige fra helt okay til badassmotherfuckersvære. Indgangen til mange sektioner var rigtig svær. Start ud med at skyd den for at komme igang… :)

Vejret var fantastisk. Det sneede og regnede en lille smule, og jeg nød at køre rundt i GoreTex tøj. Kropstemperaturen var god hele dagen.

Motorcyklen kørte perfekt. Lavede en rift i bagdækket inden middagspausen kl. 11.00 og fik den lappet med noget lappehalløj jeg havde med.

For vild nogle gange, man skal virkelig se sig for, især når man som jeg startede som nr. 19. Så er sporet ikke særligt frisk!

For mit vedkommende holdt det hårdt, idet min teknik – når alt kommer til alt – ikke er helt på Scottish niveau. Jeg blev lammepryglet i nogle af sektionerne, fordi jeg simpelthen ikke kunne få glid i det. Og man må jo ikke holde stille. Så får man 5, hvilket er den højeste straf man kan opnå. Og sektionerne er alt for lange til at jeg kan huske dem. LIge højre om den sten, venstre på toppen af næste kant, husk at skyd den på den lille sten osv osv… Helt tosset. Så min manglende teknik blev afløst af min stærkere fysik, og derfor slæbte jeg mig igennem nogle sektioner.

Rigtig mange tidsstrafprikker på første dagen. Jeg kørte godt til, men var alligevel 22 minutter for sent i mål.

Overliggeren til Scottish hænger ikke i knæhøjde…

Translate »

What about my newsletter?

My newsletter goes out on the 1st of every month and basically sums up the past, the present and the future.